Véronique Polet - Linked-in
Véronique Polet
+32 476 833 043

Change management, van diagnose tot actie

 

Wanneer er in het leven van een onderneming strategische beslissingen worden genomen, is het niet altijd eenvoudig om ervoor te zorgen dat de medewerkers die begrijpen, aanvaarden en toepassen. De verandering grondig implementeren, is een beroep op zich, met specifieke communicatietechnieken die aangepast zijn aan de vier soorten van reacties op nieuwigheden: de medewerkers die “pro” zijn, de “neutrale” medewerkers, de “medestanders” en de “tegenstanders”.

 

Operationele aansturing van strategische beslissingen

Als Change Manager is het strategische begrip van beslissingen van primordiaal belang. Véronique Polet beschikt in dit kader over diepgaande competenties op het vlak van HR, sales en financiën. Dankzij haar ervaring met het aansturen van teams past ze de inhoud , de vorm en de duur van haar communicatie aan elke medewerker aan. Resultaat: de beslissingen worden aanvaard en concreet uitgevoerd door het voltallige personeel.

 

Deze technieken worden toegepast in geval van:

- fusie

- herstructurering

- reorganisatie

- verhuizing

- strategische verandering

- creatie van een nieuw product

- invoering van een nieuwe service

- opening/sluiting van een afdeling

- komst van een nieuwe aandeelhouder…

 

Crisisbeheer: snelle beslissingen

Onverwachte gebeurtenissen kunnen de organisatie van een onderneming omgooien. Véronique Polet heeft een ruime ervaring als leidinggevende en heeft verschillende faillissementen begeleid, waardoor ze nodige kwaliteiten in huis heeft voor een goed crisisbeheer, ongeacht of het gaat om fast growing of downsizing.

 

Wenst u meer informatie over onze diensten omtrent Change Management? Contacteer ons!

Contact ►